بازرگانی وکیلی

واردات مواد اولیه لاستیک و پلاستیک

  
  

بدون مجموعه

اتیلن وینیل استات[EVA]:

 

اتیلن وینیل استات نوعی کوپلیمر است که در پوشش های صنعتی و لمینیتها و در صنعت فیلم کاربرد دارد. کوپلیمر EVA بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مولی وینیل استات دارد که به صورت یک استخلاف قطبی به اتیلن متصل می شود. کوپلیمر حاصل به دلیل انعطاف پذیری و شفافیت در صنعت فیلم کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. اگر از درصد کمی وینیل استات استفاده بشود به دلیل غیر سمی بودن, می شود آن را در بسته بندی مواد غذایی هم استفاده کرد.

کوپلیمر EVA با بیش از ۱۱ درصد مولی وینیل استات به طور گسترده در پوشش های مذاب داغ و همچنین چسب هایی که در داخل مذاب استفاده می شوند به دلیل داشتن گروه قطبی وینیل استات مورد استفاده قرار می گیرند. در ۱۵ درصد مولی از وینیل استات, کوپلیمری با خواص مکانیکی شبیه به پی وی سی نرم شده(plasticized PVC)   به دست می آید. به دلیل انعطاف پذیری بالا و همچنین عدم وجود خطر مهاجرت پلاستیسایزر به سطح, جایگزین خوبی برای PVC می تواند باشد. این کوپلیمر مدول بالاتری نسبت به الاستومرهای استاندارد دارد و بدون نگرانی از بابت ولکانیزاسیون می شود آنها را پخت کرد.

اتیلن وینیل استات (EVA) کوپلیمر اتیلن و وینیل استات است. این ماده پلیمری است که از نظر نرمی و انعطاف پذیری همانند مواد الاستومر بوده ولی از نظر قابلیت فرآوری مشابه با مواد ترموپلاستیک است. افزایش طول آن در حداکثر تنش ۷۵۰% و نقطه ذوب آن ºC۹۶ می باشد و سه برابر منعطف تر از پلی اتیلن با دانسیته پایین  (LDPE) است. EVA در بسیاری از کاربردهای الکتریکی قابل رقابت با مواد لاستیکی و وینیلی می باشد. علاوه بر این به دلیل ویژگی های خود همچون وزن کم، نداشتن بوی زیاد، شکل پذیری در قالب، شفافیت و قیمت پایین تر در مقایسه با لاستیک طبیعی کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است.

 

روغن های سیلیکونی:

این روغن ها از سنگ کوارتز به عنوان مواد اولیه ساخته می شود و یک مایع بدون بو، شفاف و بی رنگ می باشد. با توجه به نوع و زمینه کاربرد ، روغن های سیلیکونی دارای وسکوزیته های مختلف از کم تا زیاد می باشند. این روغن ها دارای خواص عالی، مقاومت حرارتی و برودتی و خوردگی می باشند. با تغییرات دما خواص آنها خیلی کم در مقایسه با دیگر مواد تغییر می کند. مجموعه این خواص باعث شده تا روغن های سیلیکونی در صنایع مختلف از جمله برق، مکانیک، شیمی، نساجی، کاغذ، ساختمان و آرایشی و بهداشتی کاربرد داشته باشد.

افزودنی ها

 

نقش پرکسایدها و اکسلیتورها تسریع در فرآیند ولکانیزاسیون پلیمرهای سیلیکونی است. در هر شرایط محصولات سیلیکونی قالبی (تحت فشار و دما) و پیوسته (بدون فشار) جهت پلیمریزاسیون و ولکانیزاسیون نیازمند حضور شتابدهنده هاست.

عمده پرکسایدهای مورد کاربرد در سیلیکون عبارتند از:

 

سیلیکون LSR

 

سیلیکون LSR الاستومر سیلیکونی می باشد از یک ترکیب مایع ساخته شده از پلیمرسیلیکون و فیوم سیلیکا تولید می شود که دارای کاربردها و خواص ذیل می باشد:

  • مقاومت حرارتی بالای 200 ذرجه سانتی گراد ( برای یک دوره زمانی مشخص)
  • مقاومت سرمایی پایین ( قابل انعطاف در 50- تا 90- درجه سانتی گراد)
  • خواص مکانیکی خوب در درجه حرارت های بالا
  • خواص الکتریکی خوب که تحت تاثیر حرارت کمترتغییر می کند
  • خود خاموش شونده با گازسمی کم
  • خواص شیمیایی بالا

LSR دارای دو جزء می باشد که محتویات آنها بشرح ذیل می باشد:

قسمت دوم

قسمت اول

پلیمر وینیل

پلیمر وینیل

فیلر پرکننده

فیلر پرکننده

تآخیر دهنده

کاتالیست PT  pt.cat

مواد پخت

-

 

از موارد مصرف LSR تولید پستانک ها و قطعات در تماس با مواد غذایی و بهداشتی و همچنین پوششهای مختلف برای الیاف نیز  می باشد.

جهت تولید مخصول و قطعات با مواد LSR از دستگاه های اتوماتیک تزریق استفاده می شود.